2016. január 9., szombat

Kolbászos tojásmuffin

Korábban nagy sikerrel csináltam már baconös tojásmuffint, most elérkezett az idő, hogy némi módosítással, de újra elővegyem a jól bevált receptet.


Felkarikáztam, majd kisebb kockákra vágtam 20dkg mangalica kolbászt, de persze bármilyen kolbász megteszi. Felvertem 10 tojást, amihez két csipetnyi szódabikarbónát és szintén két csipetnyi ételízesítőt szórtam, illetve őröltem még némi tarkaborsot is hozzá. A 12 darabos muffinformában elosztottam a kolbászt majd belekanalaztam a tojást is, amiből nekem kb. egy tojásnyi kimaradt. Hát igen... most már tényleg be kéne szereznem valami öblösebb férőhelyekkel rendelkező formát! :) 


180 fokra előmelegített sütőbe toltam 15 percre. Ekkorra  szépen megemelkedtek, mit megemelkedtek, nekem teljesen kifutottak a kis muffinok, haha, amikre egy-egy paradicsom szeletet helyeztem, illetve szétoszlattam 10dkg reszelt trappista sajtot és további 10 percre visszatoltam a sütőbe. Hogy teljesen őszinte legyek, picit összecsapott mű született, de ízügyileg még így is nagyon rendben volt a dolog és amúgy meglepően laktatónak is nevezném.



Kevesebb alapanyaggal vagy nagyobb muffinformával ízlésesebb lett volna a végeredmény, a paradicsomszeleteket lehet érdemesebb már akkor rátenni a muffinkákra, amikor azok már megszilárdultak és akkor talán van némi esély a paradicsom sülésének is anélkül, hogy közben meg odaégne a muffin! De amúgy tényleg így is teljesen vállalható lett a mű. (3 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése