2015. december 24., csütörtök

Currys székelykáposzta

A legutóbbi igencsak ütősre sikeredett sajtos tészta variáció sikerén felbuzdulva ismét egy hagyományosabb ételhez nyúltam és egy kis csavarral teljesen új szintre emeltem. Télvíz idején igazán jó kis melengető fogás ill. akár az ünnepek alkalmával is telitalálat lehet ez a recept!


64dkg sertés lapockával dolgoztam, amit első körben felkockáztam, majd fél kiló savanyú káposztát apróra vágtam. Ha valaki úgy jobban szereti, akár át is moshatja előtte, én nem szoktam ezzel foglalkozni, viszont értelemszerűen óvatosan bánok ilyenkor a sóval főzés közben. Egy jó nagy fej apróra kockázott vöröshagymát (27dkg) két evőkanálnyi felolvasztott kolbászzsíron üvegesre pirítottam, borsoztam és 1tk ételízesítővel szórtam még meg. Öt perc elteltével hozzáreszeltem két gerezd fokhagymát és 1tk curryvel is megspékeltem az egészet, valamint gazdagon őröltem bele római köményt is. 1-2 perc után félrehúztam a lábast és 1tk házi őrölt atomchilivel és 2tk őrölt édes paprikával is elkevertem még ezt a hagymás alapot.


Végül jöhetett a husi is, amit 2 percig folyamatosan kevergettem közepes hőfokon hagyva a tűzhelyet. Felöntöttem 7dl vízzel, jöhetett egy újabb kör borsozás + római kömény őrlés, a forrást követően pedig két marhahúsleves kockát is dobtam még bele és fedő alatt 30 percig rotyogtattam, időnként megkeverve. Ezután hozzáborítottam a káposztát is, meghintettem újra 1tk curryvel és továbbra is fedő alatt, időnként megkeverve még 20 percig rotyogtattam. Végül hozzáöntöttem még 2dl tejszínt (20%) is, amit előtte alaposan elkevertem 1tk keményítővel. Rottyantottam rajta egyet, majd 1-2 perc után félrehúztam kicsit pihentetni az egészet.

Nincs mit szépíteni a dolgokat, ez egyszerűen zseniális lett. A hús nagyon kellemesen puhára főtt, számomra pont optimálisan kissé leveses maradt az egész de mégsem mondanám hígnak, és hát az ízvilág az valami fenomenális. Kellemesen csípős, miközben a curry pont ideális mértékben dolgozik. Azért egy papírzsebkendőt érdemes bekészíteni a tányér mellé, haha. Nálam feliratkozott az új kedvencek listájára ez a finomság! (4 adag)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése