2015. november 13., péntek

Kolbászos-baconös rakott tészta

A különböző rakott ételek, különösen a tésztafélék nagy kedvenceim közé tartoznak és igen sokféleképpen alkottam már finomságokat e kategórián belül. A mostani művel ugyan nem reformáltam meg a rakott tészta témakörét, de mégis egy újfajta ízvilág és ami még ennél is fontosabb, ellenállhatatlan finomságú végeredmény született.


Kezdésként előkészítettem az alapanyagokat. Apróra kockáztam két vörsöhagymát (33dkg), felkarikáztam két félbevágott paradicsomot (38dkg) és két kaliforniai paprikát (36dkg), valamint 25dkg házikolbászt. Közben kifőztem 50dkg csuszatésztát és megkezdtem a rétegzést egy alaposan kivajazott tepsiben. Előbb a tészta harmadát egyengettem szét legalul, majd jöhetett a kolbász, a kockázott bacon (25dkg), a paprika, a paradicsom és a hagyma fele. Ezután jött még egy réteg, végül pedig tésztával zártam a sort. A tetejét meglocsoltam egy nagy pohár (450g) tejföllel, amiben előzetesen elkevertem 3 tojást, gazdagon borsoztam, sóztam és még egy fél szerecsendiót is belereszeltem. A tejfölös masszát szépen elegyengettem a tészta tetején, fóliával letakartam és fél órára 200 fokos sütőbe toltam. Ezután levettem a fóliát, rászórtam 20dkg füstölt reszelt sajtot majd még fél órára visszatoltam, maximum hőfokra állítva a sütőt. A kivételt követően szokás szerint fél órát pihentettem a tésztacsodát, mielőtt felvágtam volna.




Nagyon finom, kicsit lecsós rakott tészta született, a tészta típusa és az ízvilág együttes élménye miatt némi lebbencsleves fílinggel, haha. (6 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése