2015. október 30., péntek

Rozmaringos sült cékla

Az már gondolom senkinek sem újdonság, hogy mennyire szeretem a céklát, hiszen többször is körbekürtöltem a világot ezzel. A múltkori céklafasírt után pedig úgy gondoltam, hogy itt nem állhatok meg, bőven van még mit kihozni ebből a fantasztikus zöldségből. Nem bonyolítottam túl a dolgot, egész egyszerűen elkészítettem a steakburgonya cékla változatát, amit csak ajánlani tudok mindenkinek!


Ennél egyszerűbb nem is lehetne a folyamat! Jó alaposan megmostam a céklát, nekem egy kisebb és egy nagyobb darab tett ki 1 Kg-ot. A két végét levágtam mindkettőnek, majd nyolcadokra vágtam. A nagyobb darabból elég nagy cikkelyek lettek, így azokat még keresztbe feleztem. Egy zacskóba beledobáltam mindet, locsoltam bele fél deci olajat, szórtam bele egy púpos teáskanálnyi rozmaringot, picit sóztam is és jó alaposan összeráztam. Én úgy helyeztem el a tepsiben a cikkelyeket, hogy mindegyik fölfelé nézzen és 4 gerezd tenyérrel összezúzott fokhagymát is elhelyeztem közöttük itt-ott. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam egy órára, majd még egy kicsit rákapcsoltam pár perc erejéig grillfokozatra. A végeredmény parádés lett, puhára sült, de mégis egy picit roppanós maradt a cékla, ami egyszerre volt édes, picit sós, de mégis céklás... Nekem nagyon bejött. Igazából elég menő köret lehet húsok mellé, de én egész egyszerűen nem tudtam abbahagyni a falatozását magában, haha.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése