2015. július 5., vasárnap

Burger Mustra #47 - Kaja-Klinika, Békéscsaba

Már egy ideje rajta volt a listámon ez az egyébként nem olyan régóta működő (tavaly ősszel nyitottak) békéscsabai egység, ami stílusosan a Kaja-Klinika nevet viseli. A csabai kórház parkolójában található ez az étkezde, ahova még májusban sikerült eljutnom. Nyitvatartást tekintve nem éppen az éjszakai élet korgó gyomrait célozzák meg (este 10-kor van a záróra), ez mondjuk nem feltétlenül baj, illetve mivel elég frekventált területen vannak (több kolesz és suli is található a közelben), lehet hogy nincs is feltétlenül szükségük az éjszakai mámorra. Viszont elég jól lekövetik a helyi nagyobb eseményeket, most például a sörfesztivál idején éjfélig tolják ki a nyitvatartást.


Első ránézésre egy nagyon szimpatikus kis egység a Kaja-Klinika, jó kis kiülős helységgel megfejelve. Ami elsőre szembetűnt, hogy nagyon gazdag és kreatív a választékuk annak ellenére, hogy a hambi-gyros-pizza triumvirátus az alapja a menünek, de tavasztól már tortilla is helyet kapott például az étlapon. De még ezen kívül is sok egyéb nyalánkság kapható náluk. Például a kemencés gyrosról már több embertől is hallottam ódákat zengeni...

Nekem egyből a legdurvább hamburgerük nyerte el a tetszésemet, ami az igen beszédes Trauma nevet kapta. :) A hivatalos kiírásból, miszerint 2 húspogácsa, kolbász, bacon, pirított hagyma, zöldségek, pirított sajt, szósz alkotja a hambit, még nem lehetett következtetni arra a gasztronómiai csodára, amit végül a kezemhez kaptam. Kezdjük azzal, hogy teljesen frissen készül minden a lehető legjobb alapanyagokból. A zsemle nagyon rendben van, kapott egy pici pirítást is, szétnyitva pedig egész egyszerűen tátva maradt a szám. Annyira fullosan meg volt pakolva az egész, hogy ez tényleg egy műremeknek számít már. Rengeteg sajt került a hamburgerbe, és ami külön bónusz, hogy előtte a rostlapon meg is pirítják azt. A hús is nagyon rendben van, pikánsan borsos az egész, ami nálam mindig nagy pluszpont, és a rengeteg friss, ropogós zöldség is mind magas szinten muzsikál. Igazából én kétféle szószt is tetten értem, az egyik leginkább gyros szószra hajazott a másik meg egy eszméletlenül dögös curry szósz volt. Lehet, hogy ez így valakinek szentségtörésnek hangzik, de valami átkozottul működött az egész. Rendkívül kiadós, laktató, és borzasztóan finom ez a hamburger, ja és azt el is felejtettem mondani, hogy mindezt pedig már-már pofátlanul alacsonynak mondható 900 forintért kapjuk meg! Döbbenet! Egyértelműen új kedvenc született nem csak a városban, de az egész régióban. Sőt, megkockáztatom, hogy globálisan nézve is ez egy nagyon top hamburger!



Mondanom se kell, hogy alig vártam az újrázást, és egy következő hazalátogatásom során úgy alakult, hogy rendelésre adtuk a fejünket, a kiszállítás ráadásul Békéscsabán belül ingyenes. Ugyan szívesen kipróbálnék mást is az étlapról, de muszáj volt újra átélnem a Trauma burger okozta katarzist. Ugyan nem rekordidő alatt de még bőven vállalható intervallumon belül érkezett meg a csomag, jól érezhetően tűzforró állapotban. Ez így kezdésnek rögtön pluszpont. Az alufóliából kicsomagolva köszönthettem régi ismerősömet, ami csupán egy picit sínylette meg a kiszállítás gyötrelmeit, de mint ahogy azt fentebb már említettem, olyan eszméletlenül meg van pakolva és csucsog a lucsokban az egész, hogy ennyi még simán belefért.



A legnagyobb áhitat közepette falatoztam a burgert és ismételten a katarzis szárnyain repültem minden egyes falattal. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a helyben fogyasztott verzió azért erősebben muzsikált, de ez, főleg egy hamburger esetében evidens, hogy nem lesz ugyanaz az élmény, mint frissen, helyben fogyasztva. Ennek ellenére mindenképp pozitívan vizsgázott a Klinika szállítás terén is, én pedig már alig várom, hogy újra Békéscsabára látogassak, igaz, nagyon nehéz lesz bármi mást választanom, mert ez a Trauma Burger engem egy életre megbabonázott!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése