2015. május 11., hétfő

Spenótos palacsinta baconnel, sütőben sütve

Ahogy arra már a múltkori nagy sikerű spenótos palacsintánál utaltam, már akkor megszületett a nagy ötlet a fejemben, hogy ezt a spenótos palacsintát az egész egyszerűen elsöprő sikerű sütőben sütött almás palacsintával fogom keresztezni, mármint az elkészítés módját tekintve. Megmondom őszintén, azért egy picit tartottam a dologtól elsőre, és elkövettem azt a hibát, hogy kissé sietősen akartam levezényelni a dolgokat, így igazából a néhány nappal bekövetkező második nekifutás érte el a kívánt hatást igazán...

A tészta állaga rendkívül sarkallatos kérdés. Én első körben nem igazán vettem figyelembe még a hozzáadott spenótot, így aztán lépésről lépésre lemásoltam az almás palacsinta tésztájának a receptjét, természetesen cukor nélkül és egy picit túl híg lett az egész. Ezen a második körben már finomítottam, így tehát a következők hozzáadásával értem el a megfelelő állagot: 40dkg liszt, 3 tojás, 1tk sütőpor, 1 csomag fagyasztott spenótpüré felengedve, só, frissen őrölt bors, egy negyed szerecsendió frissen reszelve, 2 gerezd fokhagyma szintén reszelve. Mindehhez pedig mindössze egy bögre (3dl) tejet és fél deci szénsavas ásványvizet öntöttem csupán. Elég jól sikerült csomómentesre kevernem, de azért biztos ami biztos, rámentem még botmixerrel is. :)


Igazából egyfajta sütemény tészta alaphoz hasoníltott leginkább a tészta állaga, sűrű, nyúlós volt a tészta, amit egy kivajazott tepsibe öntöttem. A tetejére bacon szeleteket helyeztem el, majd 15 dkg reszelt füstölt sajttal borítottam be az egészet. Előmelegített sütőben, 200 fokon 40 perc alatt készre sütöttem. Első körben kihagytam a bacont, akkor a sajt egy picit jobbban beleolvadt a tésztába, jó volt úgy is, de nekem igazából ez a baconös verzió nyerte el leginkább a tetszésemet! (6 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése