2015. május 1., péntek

Rokfortos sárgarépa-krémleves

Korábban már csináltam répából is krémlevest, és bár ugyan a nagy katarzis elmaradt, azért panaszra sem volt okom. Egy ideje be volt már tárazva ez a rokforttal megbolondított egészen elképesztő módon pofonegyszerű leves, amiből végül egy igazi ínycsiklandozó különleges finomság született!


A rokfort egyébként hivatalosan egy híres francia márványsajt, de egyébként bármilyen penészes kéksajt használható.


Kezdésként előbb hosszában félbevágtam, majd vékonyan felszeleteltem 3db sárgarépát (77dkg) és egy kisebb szár petrezselyemgyökeret (0.6dkg). A zöldségeket 1.5l vízzel feltettem főni, 1tk ételízesítővel és némi frissen őrölt borssal fűszereztem, valamint belereszeltem még 1 gerezd fokhagymát is. Miután a zöldségek megpuhultak, a lével kikevertem egy kis doboz tejfölt (20%), amit aztán bele is öntöttem a levesbe. A 10 dekás rokfort felét kisebb darabokra kockázva szintén hozzáadtam, újrafűszereztem, majd botmixerrel jó alaposan végigturmixoltam az egészet.


A tányérba szedést követően bőszen adagoltam a kis kockákra vágott rokfortot valamint opcionálisan egy kis frissen reszelt szerecsendióval is lehet fokozni az élményt. Nagyon különleges ízvilágú leves született, amihez nagyon jól passzolt illetve feldobta a sajt a leves kissé semleges ízvilágát. Ha elfogadtok egy jótanácsot, dupla adag sajttal indultok neki a főzésnek, mert nekem is idő előtt elfogyott, illetve még a pürésítés előtt is simán mehet a 10dkg sajt, majd még egy tizes is biztos elfogy a tálaláshoz. (6 adag)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése