2015. május 31., vasárnap

Rakott krumpli #2

A rakott krumpli egy olyan klasszikus fogás, amit szinte egészen biztos, hogy mindenki készített már, aki csak egy kicsit is szeret a konyhában tevékenykedni. Korábban már én is megírtam a magam kis alapreceptjét, amit most azért egy picit feltuningoltam, aminek a végeredménye egy igazi ízorgia lett.


Kezdésként feltettem főni sós vízben 6 darab nagyobb krumplit (1.30 Kg) héjastul és közben 8 tojást is keményre főztem szintén sós vízben. Közben felszeleteltem 30dkg kiváló minőségű csabai házikolbászt, ami az egész étel egyik legfontosabb eleme! Elkészítettem a mártásomat is a következő elemek jó alapos elkeverésével: 450g tejföl (12%), 1dl tej, 2dl tejszín (20%), 2 tojás. Sóstam és borsoztam még a mártásomat.


Kivajaztam egy tepsit, majd elkezdtem a rétegzést: krumpli, tojás, kolbász. A mártás felével jól meglocsoltam majd jött egy újabb réteg tojás, kolbász, végül pedig a maradék krumpli. Én a sorrendet véletlenül felcseréltem, így nem a krumpli került a tetejére, haha, de egyébként teljesen jó lett így is! Ismét locsoltam, lefedtem alufóliával és 180 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütöttem. Levettem a fóliát, beborítottam az egészet füstölt sajttal (26dkg), majd még a sajt pirulásáig visszatoltam a sütőbe.

A jó sok mártástól rendkívül krémes, lágy állagú lett az egész, de mégsem folyós. A kolbász tette a dolgát, mint mindig, és a füstölt sajt is adott egy kis pikantériát az egészhez. Igazából olyan nagyon nagy változások nem történtek az alaprecepthez képest, de valahogy mégis másabb lett az egész, engem nagyon meggyőzött! :) Külön érdekesség, hogy lényegében egyáltalán nem fűszereztem semmit, csak a mártást és végül meg sem fordult a fejemben, hogy bármi hiányozna belőle. Ahogy azt korábban is kiemeltem, a kolbász nagyon fontos alkotóeleme az összeállításnak, ami jelen esetben is elvitte "hátán" az egészet. Akinek esetleg rossz élményei vannak száraz, fojtós rakott krumpli kategóriában, mindenképp próbálja ki ezt a receptet!





2 megjegyzés:

  1. Most hetvegen kiprobaltam, nagyon jo kis recept/kaja. Bar nem csabai kolbasszal, igy biztos a pokolra jutok :-) Andras

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, örülök, hogy jól sikerült. Egészségedre! ;)

      Törlés