2015. április 1., szerda

Kolbászos pulykamell tarhonyával

A recept elkészítéséhez az alapötletet ismételten a hűtőben roskadozó jó kis hazai csípős kolbászrudak mennyisége adta és egy kicsit mindenhonnan csenve ötleteket egy egész egyszerűnek, ám mégis nagyszerűnek mondható különleges végeredmény született!

Az ilyenkor szokásos módon egy jó nagy fej apróra vágott vöröshagyma (30dkg) némi olívaolajon történő dinsztelésével kezdődött minden. Frissen őrölt borssal és 1tk ételízesítővel fűszereztem csupán. Kb. 5 perc elteltével ráborítottam a felkockázott pulykamellet (90dkg) és három darab igen méretes, duci fokhagymát reszelve. Jól összekevertem és fehéredésig pirítottam a húst. Ekkor hozzádobtam a felkarikázott kolbászt is (20dkg), hozzáöntöttem 2dl vizet, ismét fűszereztem borssal és ételízesítővel, valamint hozzáadtam még 2 evőkanál mustárt is. Jó alaposan elkevertem, majd 20 percen keresztül fedő alatt rotyogtattam, időnként megkevertem.


Elkevertem 2dl tejszínnel (20%), majd ekkor már fedő nélkül további 15 percig rotyogtattam. A hús valami egészen elképesztően vajpuhára főtt, miközben egy olyan extrém ízvilágú szaft keletkezett, hogy az egészen döbbenetes! Közben jó puhára főztem 500g dörzstarhonyát (de persze bármilyen körettel el lehet készíteni, én most ezt kívántam meg) és jó szokásom szerint összekevertem az egészet. Egy igazán tartalmas, gusztusos, jó szutymákos elegy született, egészen egyedi ízvilággal. Persze az összeöntés miatt a szaft némileg felszívódott, de még a későbbiekben is minden egyes alkalommal elámultam a különleges ízvilágtól. (6 adag)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése