2015. március 1., vasárnap

Kínai csirke rizzsel

Nem vagyok a por alapok híve. Megkockáztatom, sose főztem még belőle (és akkor tekintsünk el attól, hogy egy baráti jótanácsra a jó kis atom házi chilis babot azért fel szoktam még turbózni vele), de aztán valamikor még tavaly drága jó anyám ajándékozott meg egy ilyen remekművel, mondván, ő úgyse fogja megcsinálni és mellétette a hazalátogatásaimkor összeállítandó többnyire igen gazdag útravalók sokasága közé. Kidobni nem akartam, így aztán nemrég elhatároztam, elkészítem.

 


Fél kg felkockázott csirkét némi olívaolajon jól megpirítottam, ami nálam kb. 8 percig tartott, miután már a kiengedett víz is teljesen elfőtt. A leírás szerint aranysárgára kellett volna pirítani, amit én nem igazán tudtam pontosan értelmezni, így inkább tovább is léptem. A csirkét csak egy kis fokhagymasóval és borssal fűszereztem, majd hozzáborítottam egy jó nagy apróra kockázott póréhagymát, egy vékony csíkokra szelt sárgarépát és egy apróra kockázott piros kaliforniai paprikát. Közepes hőfokon 5 percen keresztül pirítottam, kevergettem. Hozzáöntöttem 2.5 dl hideg vizet és a mágikus tasak tartalmát, jól elkevertem, majd fedő alatt még 8 percen keresztül rotyogtattam, időnként megkeverve. Közben megfőztem egy zacskó rizst, majd végül összekevertem az egészet. A kóstolást követően csalódottan konstatáltam, hogy ez baromi gyenge így, úgyhogy tekertem rá még egy kis friss tarkaborsot és jó gazdagon meglocsoltam Tabascoval. Na, így már egész jó lett a végeredmény, bár az általam kifejezetten utált zacskósleves/tartósítószer ízt így sem sikerült teljesen kiiktatni. Hasonló témakörben egyébként csináltam már ennél sokkal komolyabbat is, mindenféle por nélkül, de hát ez most ilyen gyors kényszermegoldás volt. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése