2015. január 8., csütörtök

Sonkás-kukoricás-sajtos-tejfölös trapéz csoda

Már nem is emlékszem, hogyan futottam bele ebbe a receptbe, de elsőre beleszerettem. A hozzávalókon és a készítés módján is változtattam picit és az elnevezéssel is bajban voltam (a legtöbb helyen háromszögnek hívják, pedig akárhogy néztem a képeket, mindenhol trapézokat láttam), de a végeredmény önmagáért beszél. Az utóbbi idők legdurvább cucca, azonnali függőséget okoz, egyszerűen nem lehet abbahagyni!!!


Elsőként nézzük a tésztát! Az élesztőt (5dkg) 1dl langyos tejben felfuttatjuk, majd jól összedolgozzuk, összegyúrjuk 80dkg liszttel, 1-1ek. cukorral és sóval, 2dl étolajjal és 4dl tejjel. Ha már jól összeállt az ügy, akkor letakarva 1 órán keresztül, meleg helyen kelesztjük.

Ez idő alatt elő lehet nyugiban készíteni a többi hozzávalót. Apróra kockázunk 30dkg sonkát, kb. 10dkg füstölt szalonnát, 2 fej lila hagymát. Lereszelünk 30dkg füstölt sajtot és 2 nagyobb gerezd fokhagymát. Két konzervkukoricáról leöntjük a levét, 2 evőkanál tejfölt kikeverünk egy tojássárgájával. A tésztát kettévágjuk és az egyik felét jó vékonyra, téglalap alakúra nyújtjuk. A lereszelt fokhagymát összekeverjük a megmaradt nagy pohár tejföllel és jól megkenjük a tésztát, majd ezt követően egyenletesen elosztjuk a sonka-kukorica-sajt trió felét. A bacont én jól lepirítottam és úgy osztottam el még a tetején, majd feltekerjük az egészet, mint egy bejglit. Nem volt annyira egyszerű, mivel elég jól meg lett pakolva a tészta, de végül sikerült, és a végét is érdemes inkább a tetejére hajtani és jól "belegyógyítani", nehogy szétnyíljon. (Értelemszerűen ugyanezt csináljuk végig a tészta másik felével is.) Ezt követően jön a felszelés, ami ismét egy kisebbfajta kihívás. Viszonylag nagyobb, háromszögre hajazó de valójában trapéz alakú darabokra szeljük (de egyébként mindenkire rá van bízva, hogy milyen alakú lesz), majd óvatosan tepsire helyezzük, amit előzetesen már kibéleltünk sütőpapírral, illetve én ilyen tapadásmentes szilikon üggyel. Elég nehéz ezeknek a batyuknak a mozgatása, de akkor se kell megijedni ha kicsit kipotyog a töltelék, nemes egyszerűséggel tömködjük vissza! :) A sütőbe helyezés előtt még megkenjük a tetejét a tejfölös tojással, majd előmelegített sütőben, 200 fokon pirosra sütjük kb. 25-30 perc alatt. (Az időtartam persze sütőnként változhat.)


Nagyon kíváncsian vártam a végeredményt, ami végül minden várakozásomat felülmúlta. Igazán laktató, finom étek sült ki, ami a legjobban nekem akkor ízlett, amikor már langyosra hűlt, de még a következő napokban is megtartotta tökéletességét az egész. Kétség nem férhet hozzá, új kedvenc született!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése