2015. január 4., vasárnap

Savanyúkáposzta-krémleves

Régen főztem már krémlevest (e kategória pedig a kedvenceim egyike), így aztán újév napján újult erővel vetettem magam a főzőcskézésbe, hiszen még annyiféle leves várja, hogy elkészítsem, illetve megkóstoljam. A szóban forgó receptet nem is olyan régen egy újságban fedeztem fel és rögtön megragadta a fantáziámat!


Kezdésként egy fej apróra vágott vöröshagymát (20dkg) egy kis olajon üvegesre pirítottam, miközben 1-1tk. ételízesítővel és őrölt köménymaggal, valamint frissen őrölt borssal fűszereztem. A végén még 1tk. édes őrölt pirospaprikával is meghintettem, majd hozzáborítottam 50dkg savanyúkáposztát levével együtt és 1-1 szál apróra darabolt sárgarépát (28dkg) és petrezselyemgyökeret (16.5 dkg), valamint 3 szem közepes nagyságú krumplit (50dkg). Közepes lángon 10 percen keresztül kavargattam, újrafűszereztem borssal és 1tk. ételízesítővel, beledobtam egy nagyobb babérlvelet majd felöntöttem egy liter vízzel (ami épp ellepte a zöldségeket) és fedő alatt egy órán át rotyogtattam. Időnként megkevertem, illetve az időtartam persze egyénenként változhat, a lényeg az, hogy a zöldségek megpuhuljanak, ezért célszerű minél apróbbra vágni mindent.

Mikor elkészült, botmixerrel jó alaposan pépesítettem az egészet. Én kihagytam a tejszínt, így ez most egy igazi natúr mix lett. Tálaláskor egy kis tejfölt azért adtam hozzá, illetve egy csipetnyi tárkonnyal is megspékeltem. Nagyon fincsi lett a végeredmény, kellemesen savanykás, karakteres ízű, jó borsos, és mivel elég durván be is sűrűsödött az egész, egy igazán laktató kis fogás született belőle. Aki gondolja, persze egy kis füstölt hússal is megbolondíthatja az egészet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése