2014. október 16., csütörtök

Kolbászos tojáspörkölt

Az első tojáspörköltem olyan jól sikerült, hogy lényegében biztos volt, hogy előbb vagy utóbb érkezni fog a folytatás. Nos, elérkezett az idő, és ez alkalommal kolbásszal bolondítottam meg az egészet. VIGYÁZAT! Ismét egy remekmű született! :)


A múltkorihoz hasonlóan most is 12 tojást főztem meg, majd negyedekre vágtam. Felkarikáztam egy szál (egy pár) jó kis hazai, csípős, csabai házikolbászt, és apróra felvágtam két fej vöröshagymát is. Kezdésként felolvasztottam egy nagy kanálnyi sült zsírt, majd erre rádobtam a kolbászt és addig pirítottam, amíg jól megengedte a zsírját (kb. 10perc), majd hozzáadtam a hagymát is. Meghintettem 1 tk. ételízesítővel és jó sok frissen őrölt borssal fűszereztem még, illetve két gerezd fokhagymát is belereszeltem. Amikor jól megüvegesedett a hagyma, akkor hozzáadtam 2 tk. édes, őrölt pirospaprikát is, majd jól elkevertem még 4 tk. mustárral. Ezután felöntöttem 2.5-3 dl vízzel. Az újrarottyanást követően hozzáborítottam egy nagy pohár tejfölt és jó gazdagon megszórtam petrezselyemmel. Kb. 10 percnyi rotyogást követően végül a tojásokat is belehelyeztem, gazdagon meghintettem apróra vágott, friss snidlinggel és óvatosan jól összeforgattam az egészet és pár percig hagytam még rotyogni.


Közben elkészült a tésztám is (kagyló tésztát használtam), majd már más nem is volt hátra, mint összeházasítani a kettőt. Mit is mondhatnék, sikerült hozni az előzetes várakozásokat, és egy igazán pikáns, borzasztó laktató mű született, jó gazdag szafttal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése