2014. augusztus 8., péntek

Itt jártam: Delhi Darbar Indiai Étterem, Budapest

Egy igen régi kiszemeltet sikerült ez alkalommal kipipálnom, ami nem más, mint a Dohány utcában található indiai étterem. Asztaltársaságom két tagja is járt már korábban itt, az ő ajánlásukra jöttünk ide, úgyhogy a csalódás eleve ki volt zárva. A belépést követően egy nem éppen a létszámunknak megfelelő asztalhoz ültettek le bennünket, ahol éppen hogy elfértünk, és még az ételek ki se lettek hozva! No de ez legyen a legnagyobb baj, gondoltam. Az étlapon elképesztő mennyiségű finomság kapott helyet, nem is volt egyszerű a választás... Az árak közepesen emberesnek mondhatóak, ami annyit tesz, hogy 3000 alatt nem igazán ebédel meg itt egy jó étvággyal rendelkező emberfia. Végül a 68-as számú versenyzőre esett a választásom, ami egy bárány handi volt, azaz bárányhús kockák pirított vöröshagymás szószban friss zöldségekkel, tradicionális indiai módon tálalva. A többiek ennél valamivel könnyedebb étkeket választottak.






Italnak egy jó mangi lassit kértem, egy joghurtos italt takar az elnevezés és nekem bizony nagyon elnyerte a tetszésemet. Korábban sose ittam még ilyet. Sőt, ha jobban belegondolok, korábban még sosem voltam indiai étteremben. Kisvártatva megérkeztek az ételek, mindegyik takaros kis lábaskában, illetve én még fokhagymás lepénykeret is kértem köretnek. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, már rögtön az első falattal leforráztam a szájpadlásom, majd jött első körben a többiek tanácsára a kézzel - lábbal evés, amit először úgy próbáltam megoldani, hogy a lepényre halmoztam az anyagot, majd toltam befelé. Később az indokolatlanul sok rizsből, amit a többiek bekértek, kaptam én is egy adagot, így azzal is kevertem az ügyem. Az ízvilág egész pontosan nekem lett kitalálva, rendkívül fűszeres és kellemesen csípős volt az egész. Lehet nem szép dolog így körbekóstolni egymásét egy étteremben, de volt szerencsém a többiek választásához is, és elégedetten nyugtáztam, hogy sikerült a lehető legjobb étel mellett döntenem. :) Persze nem volt gond a többivel se, de ez a markáns ízvilág az, amit többnyire egy ilyen helyen keresek, és szerencsére meg is találtam. Összességében tehát egy igen pozitív élmény volt az egész, ha valaki hasonló kategóriában valami finomat enne, akkor én azt mondom, hogy a Delhi Darbar egy jó választás, ráadásul az étlapon nagyon sok vegetáriánus kaja is található, így azok is kedvükre tudnak válogatni, akik nem esznek húst.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése