2014. január 30., csütörtök

Tojáspörkölt

Korábban a tojásleveses írásomnál már elkalandoztam egy gondolat erejéig a tojáspörkölt irányába, ami annyira abszurd ötlet volt számomra, hogy nagyon sokáig csak nevettem ha eszembe jutott. Most viszont úgy alakult, hogy zsákszámra hordtam haza a jó ingyentojást, így aztán elhatároztam, hogy megcsinálom a saját magam verzióját. Elég sok receptet elolvastam, de valahogy egyik se fogott meg igazán, így aztán mindenhonnan a leginkább tetsző elemeket egybegyúrva készült el az én verzióm.


Kezdésként két közepes fej apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem, 1 tk. ételízesítővel, frissen őrölt borssal és egy kis őrölt köménymaggal fűszereztem. A végén 1-1 tk. édes és erős pirospaprikával megszórtam, jól elkevertem, majd kb. másfél deci vízzel felöntöttem és hozzáadtam a korábban már felszeletelt két kisebb paradicsomot és egy nagyobb zöldpaprikát. A korábban már részletezett módon újrafűszereztem, összekevertem, majd fedő alatt puhára főztem. Ekkor került bele a két gerezd reszelt fokhagyma, egy evőkanál mustár és két evőkanál tejföl. Egyet rottyantottam rajta, majd óvatosan beleraktam a felnegyedelt főtt tojásokat, egészen pontosan 12 darabot! Óvatosan jól összekevertem és pár percig hagytam még rotyogni. Közben kifőtt a tésztám is, amire aztán ráhalmoztam a jó kis tojáspörköltemet. Későbbiekben egy kis szárított és reszelt sajtok keverékével is megszórtam. Nagyon fincsi lett a végeredmény, igazi jó lecsós alap, a tejfölös mustártól pedig jó krémes lett az egész, amihez remekül passzolt a tojás. Igazán kiadós kis egytálétel ez!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése