2013. november 19., kedd

Sütőtökkrémmártásban sült makaróni

Már jó ideje itt a sütőtök szezonja, halloweenkor sütöttem én is, illetve ott a nagy kedvencem, a sült sütőtökkrémleves, amit idén ugyan nem készítettem el, viszont alkalmam nyílt a Hekk Drive halloweeni bulijában egy a receptem alapján készült leveskét megkóstolnom, ami nagyon finom volt. :) Aztán valamelyik nap belebotlottam a szóban forgó receptbe a metropolt lapozgatva, és egyből nagyon megtetszett. Itt-ott azért feljavítottam a receptet, mert első olvasatra is kicsit szerénynek tűnt az ügy, de aztán a végeredmény ismét egy igazán remekbeszabott különleges fogás lett.




Kezdésként kettévágtam, kimagoztam egy kisebb tököt, én egy másfél kilós darabbal dolgoztam. Előzetesen nagyon tartottam a nyers felkockázástól, meghámozástól, hiszen a sült tök ilyen szempontból játszi könnyedséggel feldolgozható. Hát nem mondom, jól megharcoltam a tökkel, szerintem én többet nem fogok ezzel bajlódni, még mindig egyszerűbb megsütni egy mondjuk felnegyedelt tököt. Ezt követően egy kis olívaolajon és 5 dkg vajon megpároltam 2 szál felkarikázott póréhagymát, amit egy kanál ételízesítővel és frissen őrölt feketeborssal szórtam meg. Ezután ráborítottam a felkockázott tököt is és megszórva egy kiskanál szerecsendióval és néhány percnyi aktív kavargatás, összeforgatás után felöntöttem fél liter vízzel, majd puhára főztem az egészet. Hozzáadtam két gerezd reszelt fokhagymát is és újrafűszereztem ételízesítővel és borssal. Kézi botmixerrel pürésítettem az egészet, majd 2 dl tejszínnel újraforraltam a krémem, amit én egy picit hígnak éreztem, így még egy kis étkezési keményítőt is adtam hozzá. Közben megfőztem egy csomag makaróni tésztát is, majd jól összekevertem az egészet. Egy 17 dekás füstölt sajtot lereszeltem, kb. a negyedét belekevertem a tésztába. (Nagy sajt fan vagyok én magam is, de most csak ennyi volt itthon, főzés közben meg már nem akartam sajt után rohangálni.) A tökmártásos tésztát beleöntöttem egy tepsibe, a maradék sajttal pedig szépen beterítettem a tetejét. Előmelegített sütőben 180 fokon, 20 percig sütöttem, féltávon rászórtam ízlés szerint egy kis hámozott tökmagot, a 20 perc után pedig grillfokozatra kapcsolva még pár percig odapörköltem egy kicsit. :) A végeredmény egészen különleges, rendkívül lágy ám mégis rendkívül karakteres ízű finomság lett. Kicsit féltem előzetesen, hogy nem lesz-e túl üres ez így, de az igazat megvallva teljesen jó lett az egész. Persze lehet egy kis baconnel fel lehetett volna dobni az ügyet, de ezt a receptet legalább bátran tudom ajánlani vegetáriánusoknak is, mint fincsi őszi egytálételt!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése