2013. augusztus 24., szombat

Kolbászos-babos rakott tészta

Mikor hazalátogatok Békéscsabára, olyankor mindig egy nagy rakás jóféle házi szárazkolbásszal megpakolva térek vissza a fővárosba, és jól látható módon az utóbbi időben meg is szaporodtak a kolbászos témájú ételek száma. Nincs ez másképp ezúttal sem, a végeredmény pedig igazán ütősre sikeredett!



Mint mindig, most is egy jó nagy fej apróra vágott hagyma pirításával kezdődött minden, amit a szokásos módon fűszereztem (ételízesítő, őrölt feketebors, fokhagymagranulátum és édes/erős őrölt pirospaprika) amire aztán egy szál felkarikázott házikolbász következett, amit aztán kb. 10 percig pirítottam együtt tovább. Az igazat megvallva nem teljesen sikerült igazi karikákat vágni, úgyhogy elég darabosra sikeredett a kolbász, de ez egy cseppet sem rontott az összképen. A végén ráborítottam egy doboz vörös konzervbabot levével együtt, amit aztán még pár percig rotyogtattam, közben pedig készre főztem a tésztámat is. Valami különlegesre vágytam, így most rigatoni tésztát használtam, ami nagyon jó választásnak bizonyult. Egy nagy doboz (450g) tejfölt kikevertem két tojással, majd ezt összekevertem a tésztámmal, amit pedig végül a kolbászos hagymás babos üggyel jó alaposan összeforgattam. A végeredményt egy kivajazott tepsibe öntöttem, majd előmelegített sütőben, 180 fokon 20 perc alatt készre sütöttem. Igazán mennyei, rendkívül laktató étel, amit én tálaláskor még tovább bolondítottam egy kis csípős paradicsomszósszal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése