2013. július 25., csütörtök

Hideg kovászos uborka leves

Már egy jó ideje itt a nyakunkon a kánikula és pont kapóra jött ez a recept, amibe teljesen véletlenül futottam bele, és mivel pont volt is otthon a hűtőben kovászos uborka, így igazából nem is igényelt különösebben komoly előkészületeket a dolog.


Kezdődött az egész azzal, hogy megpároltam egy fej hagymát (tehát ezúttal szigorúan kis lángon és fedő alatt történt a dolog), a művelet végén pedig bőségesen megszórtam bazsalikommal, kaporral és petrezselyemmel, majd félretettem hűlni. Mindeközben pedig 6 felkockázott kovászos uborkát botmixerrel pürésítettem, ami ez alkalommal inkább apróra szeletelésnek minősült inkább, hiszen ehhez a művelethez egy turmixgép alkalmasabb lett volna. Bár az igazat megvallva nekem teljesen tetszett, hogy darabos maradt a cucc, amihez természetesen hozzáöntöttem a levét is (nekem már csak 3 deci maradt az üvegben) és felöntöttem még ugyanennyi vízzel, valamint egy kis pohár natúr joghurttal. Végül hozzáadtam a párolt hagymát is, és alaposan összekevertem az egészet és betettem a hűtőbe állni/hűlni még egy kicsit. Tálaláskor pedig még egy kis szerecsendiót is szórtam a tetejére, tovább fokozva a dolog exkluzivitását. A leves igazán finom és különleges lett, ami napról napra egyre jobban ízlett! Csak ajánlani tudom forró nyári napokra, illetve másnapokra! :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése