2013. június 6., csütörtök

Cukkinikrémleves

Az utóbbi időben elhatalmasodott krémleves fanatizmusomat engedtem újra elhatalmasodni rajtam, amikor egy bevásárlókörút alkalmával a cukkinikre pillantva gyulladt fel a fejem felett a képzeletbeli villanykörte. Gyorsan be is vágtam két megtermett példányt (0.80 Kg) és már alig vártam, hogy hazaérve nekikezdhessek a főzésnek!


A lépések lényegében semmiben sem tértek el az eddigi krémleveseimtől, így ezúttal is minden egy fej apróra vágott hagyma pirításával kezdődött, amihez most egy szál szintén apróra vágott újhagymát is adtam, majd a szokásos fűszerekkel ízesítettem. Az őrölt feketebors, az ételízesítő és a fokhagymagranulátom mellett ezúttal viszont a tárkonyt is bevetettem, majd jöhetett a felkockázott cukkini, illetve egy nagy fej krumpli. Csupán egy kevés vizet öntöttem hozzá és így pároltam alacsony fokozaton fedő alatt az alapanyagokat 10 percig, majd annyira öntöttem fel, hogy ellepjen mindent a víz. Ekkor újra fűszereztem, valamint még egy kis oregánót is adtam hozzá, illetve két leveskockát. Amikor már készre főttek a hozzávalók, akkor jött a pürésítés, valamint egy kis tejföl hozzáadása. Ezúttal kihagytam a tejszínt, igazi "nyers" levest csináltam, csupán tényleg egy kevés tejföllel bolondítottam meg az egészet, majd a már elzárt tűzhelyen hagytam még 10 percet magában rotyogni a levest. Az ízvilág új dimenziókat nyitott, a tárkonynak és az oregánónak köszönhetően igazi mediterrán felhangot kapott az egész, ráadásul napról napra egyre jobban ízlett, mintha egyre jobban kezdett volna beérni idővel. Kipróbáltam melegen, langyosan, hidegen, levesgyönggyel, én pedig minden egyes alkalommal a mennyekben jártam, nem viccelek! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése