2013. február 20., szerda

Zöldfűszeres, citromos csirke, salátával

Ezt a receptet még a Paprika TV-ben láttam valamelyik híres szakács műsorában és nagyon megtetszett, mivel én mindig is féltem egészben megsütni a csirkét sütőben. Jelen esetben pedig az adja meg a biztonságérzetet és egyben lecsökkenti a sütésidőt is, hogy vagy a mellénél, vagy a hátánál (ízlés dolga) félbe kell vágni a madarat, amit aztán úgynevezett pillangó stílusban szétnyitva lefektetünk a tepsire és még jól meg is nyomkodjuk a biztonság kedvéért.



A csirkét jó gazdagon bekentem vegetával és borssal, majd egy egész citromot rányomtam, amit végül mellé helyeztem a sütés idejére. Zöldfűszerek közül én bazsalikomot, rozmaringot és zsályát szórtam rá, de ezt megint ízlés szerint lehet variálni. Végül pedig bőségesen meglocsoltam olívaolajjal. Előmelegített sütőben max teljesítményen 30-40 perc alatt el is készült. Közben azért én bőszen locsolgattam a levével, nehogy megégjen a lelkem, szóval azért nem árt figyelemmel kísérni a folyamatot. Igazság szerint az egyenletesebb sülés érdekében valószínűleg érdemesebb valamivel alacsonyabb hőfokot választani, de mivel először csináltam ilyet, én csak követtem a műsorban mondottakat. :) Végül pedig salátával tálaltam az elkészült csirkét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése