2013. február 24., vasárnap

Darált húsos texasi krumpli tejföllel és sajttal

A darált hús egy igazán hálás alapanyag, hiszen elég sokféleképpen el lehet készíteni és elég sok mindenhez fel lehet használni. Persze az egyik legnagyobb kedvenc a tésztás párosítás, ezúttal viszont krumplival társítottam, aminek egy igazán különleges, pikáns különlegesség lett a vége!


Igazából ezt a darálthúsos cuccot úgy kell elkészíteni, mintha milánói alapot csinálna az ember. Végy egy nagy fej hagymát (nálam a nagy hagyma az öklömnyi méretűnél kezdődik :P), ezt a szokásos módon megfonnyasztjuk, meghintjük vegetával, fokhagymagranulátummal, és bőségesen megborsozzuk, amikor már jónak tűnik a helyzet, meghintjük édes és erős paprikával vegyesen. Hagyma kész. Ezután ráborítjuk a fél kiló darálthúst (én a pulyka daráltra esküszöm, de ízlés dolga) és szokás szerint kevergetem, kavargatom, illetve jégcsákányozó mozdulatokkal „szeletelem”, ekkor újra meghintem vegetával, borssal, fokhagymagranulátummal, erős ás édes paprikával, illetve itt még belevágtam 2 megtermett macskapöcse paprikát is, de ez már megint csak ízlés dolga, ha lett volna itthon, cayenne pepperrel is meghintettem volna. Én ekkor egy kicsit befedem egy pár percre, hogy főjenek egy kicsit össze a hozzávalók, majd utána megy újra a kevergetés, szeletelés, stb. Amikor már nincsenek nyers részek, meg úgy kezd emberesedni a dolog (kb. 10 perc) akkor beleöntöm egy hámozott paradicsomkonzerv tartalmát és még 10 percig rotyogtatom együtt a cuccot. Persze ezt lehet rendes paradicsomból is csinálni, ki hogy érzi. A cucc kész.


Másfél kiló krumplit vettem, de mivel nekem nincs nagy sütőm/tepsim, így két alkalommal sütöttem össze a cuccot, a második körben már tapasztaltabb voltam, úgyhogy azt a verziót írom le. Tehát megfőztem a krumplit (ki hogy szereti, félbevágva, meghámozva, tökmindegy, csak legyen megfőzve :)), de ügyeljünk, hogy ne főzzük túlságosan szét, hiszen sülni fog még a sütőben is! Az eredeti terv az volt, hogy csak félbevágom a krumplit, na de azt egy kicsit körülményes egymás mellett vízszintben tartani (ugye vagy a krumpli dől el, vagy a cucc fog lefolyni róla), illetve szerintem sokkal praktikusabb, ha hosszában még minimum két szeletet vágok belőle, így kb. ujjnyi vastag krumpliszeletek lesznek. Érdemes úgy a kivajazott tepsire helyezni a szeleteket, hogy minél kevesebb hely legyen köztük. A szeletekre ráhalmozom a már elkészült darálthúsos alapot jó gazdagon, aztán tejfölt is dobunk rá, én egyesével kanalaztam a szeletekre, mert a darálthúsos alapon kicsit nehézkes lett volna az egyenletes elkenés, de vállalkozó szelleműek akár besamel mártást is önthetnek rá. Végül pedig megszórjuk sajttal. Végezetül a már előmelegített sütőben 200 fokon 20 percig sütjük. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése