2013. január 28., hétfő

Variációk rántottára

Ha éppen nincsen ideje az embernek valami komolyat főzni, egy jó rántottát bármikor össze lehet dobni. Arról nem is beszélve, hogy némi találékonysággal nagyon sokféleképpen el lehet készíteni, illetve a végtelenségig lehet variálni, bonyolítani a dolgokat. Ezúttal egy mondhatni klasszikus és egy talán kissé szokatlanabb formáját fogom kielemezni a rántottának.


Ugye nem meglepő módon jó sok vöröshagyma az alapja az egésznek. Ezen kívül véleményem szerint elengedhetetlen kelléke egy jó rántottának az igazi, hazai házikolbász, ami ha esetleg véletlenül mégsincs otthon (jelen esetben én is pont kifogytam), akkor megteszi a bolti is, hiszen megsütve még az átlagos műkolbász is igen ízletessé tud válni megfelelő környezetben. Ha ezen kívül mást nem is tennénk hozzá, csupán a tojásokat, már ez is megtenné egynek, de ne elégedjünk meg ennyivel! Tovább erősíthetjük rántottánkat némi szalonna hozzáadásával, amivel aztán egész biztosan garantált, hogy laktató lesz a rántotta!


Egy másik alkalommal épp nem volt kedvem elmenni vásárolni, így abból kellett dolgoznom, amit otthon találtam. Volt egy csomó tojás a hűtőben, úgyhogy az már hamar eldőlt, hogy felhasználásra fog kerülni, viszont azt még nem tudtam hogyan. A szekrényben találtam egy szép nagy adag chilis bab konzervet, ami ideális jelöltnek bizonyult, ráadásul nyomokban még darált húst is tartalmazott. Persze a felirat szerint felmelegítés után akár önmagában is fogyasztható, de én kíméletlenül ráütöttem még a tojásokat is, a végeredmény pedig nem kívánt további kommentárt.

2 megjegyzés:

  1. Én ajànlom még a gombás oregànóst (vöröshagyma, gomba, tojás, oregànó)
    Meg esetleg ehhez, vagy az àltalad említett elsö opciohoz ajánlanék némi fefferonit, meg fokhagymát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ötleteket! Az a baj, hogy én utálom az oregánót, haha, de a gomba mindenképp jó ötlet! ;) Fokhagymát viszonylag ritkán használok, helyette viszont sosem spórolok a fokhagyma granulátummal! :P Nem tudom, ez lehet az én hülyeségem, de anno még Angliában nagyon megundorodtam az egész fokhagymától mert bármibe is használtam, iszonyatosan kiérződött az íze, és nem volt jó. Viszont a granulátumban feltétel nélkül megbízok! :)

      Törlés